Ανακοίνωση – Τα μέτρα για την πανδημία δυσχεραίνουν την πρόσβαση των πολιτών στις υπηρεσίες του ΟΑΕΔ

Τα νέα δεδομένα που έχουν προκύψει εξαιτίας της πανδημίας του #COVID19 σε συνδυασμό με το πλαίσιο των μέτρων για τον περιορισμό της εξάπλωσης και την αποφυγή του συγχρωτισμού, καθώς και της απρόσκοπτης εξυπηρέτησης των πολιτών σε σχέση με την πρόσβαση στις υπηρεσίες του #ΟΑΕΔ απαιτούν πολύ συχνά υποχρεωτική ηλεκτρονική παρουσία ενώ ελάχιστες εργασίες εκτελούνται με αυτοπρόσωπη παρουσία. Πολλοί από τους εξυπηρετούμενους μας αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο να ανταποκριθούν στον νέο τρόπο λειτουργίας των υπηρεσιών με αποτέλεσμα να πλήττεται η αυτονομία τους και να εμποδίζεται η πρόσβασή τους σε παροχές και δικαιώματα.

Η εγγραφή στο μητρώο του ΟΑΕΔ, η έκδοση κάρτας ανεργίας, η ανανέωση του δελτίου ανεργίας, η επικαιροποίηση των στοιχείων τους, η αίτηση τακτικής επιδότησης, η υποχρεωτική δήλωση ηλεκτρονικής παρουσίας, η αίτηση για το επίδομα των αποφυλακισμένων και τέλος η εκτύπωση του αποδεικτικού της κάρτας ανεργίας αποτελούν κάποια από τα αιτήματα των ανθρώπων που εξυπηρετήθηκαν στη διάρκεια του προγράμματος. Η διαδικασία για κάθε ξεχωριστό αίτημα είναι αρκετά απαιτητική καθώς απαιτεί τις κατάλληλες ψηφιακές δεξιότητες, εξοικείωση με την συμπλήρωση ηλεκτρονικών αιτήσεων καθώς και την κατοχή του ειδικού εξοπλισμού για την εκτύπωση των εγγράφων.Eπιπλέον, κρίνεται σκόπιμο να αναφερθεί ότι από την 1η Ιουνίου άλλαξε η διαδικασία για την ανανέωση των καρτών ανεργίας και ειδικότερα όσον αφορά τις προθεσμίες για την ανανέωση τους, καθώς πλέον δίνεται το περιθώριο των 20 ημερών πριν την τελευταια ημέρα της ισχύος του δελτίου. Πριν την συγκεκριμένη αλλαγή, οι άνεργοι είχαν τη δυνατότητα να ανανεώνουν τις κάρτες ανεργίας τους 5 ημέρες πριν και 5 ημέρες μετά την λήξη τους. Η ενημέρωση για τη συγκεκριμένη αλλαγή πραγματοποιήθηκε προς το σύνολο των ωφελουμένων μέσω e-mail, γεγονός που σημαίνει ότι οι περισσότεροι από αυτούς δεν την έλαβαν ποτέ, καθώς έχουν δημιουργήσει e-mail αποκλειστικά και μόνο για να μπορούν να εκδόσουν κάρτα ανεργίας αλλά δεν είναι σε θέση να το χρησιμοποιούν. Έτσι, για πολλούς εξυπηρετούμενους, το διάστημα των μηνών ανεργίας που είχαν συμπληρώσει χάθηκε – και τα πιθανά οφέλη από αυτό- καθώς χρειάστηκε να επανεκδόσουν νέα κάρτα ανεργίας.
Η #ΚινητήΜονάδαΕπείγουσαςΚοινωνικήςΠαρέμβασης της ARSIS – Association for the Social Support of Youth υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Covid19 Relief Project με δωρεά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.