Newsletter 3

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας παρουσιάσουμε το τρίτο ενημερωτικό δελτίο ειδικής έκδοσης που εστιάζει στην έμφυλη βία (GBV) στο πλαίσιο της μετανάστευσης, το οποίο σχεδιάστηκε στο πλαίσιο του περιφερειακού προγράμματος BRIDGE. Το πρόγραμμα BRIDGE υλοποιείται υπό τον συντονισμό του Περιφερειακού Ευρωπαϊκού Γραφείου της Terre des hommes μαζί με πέντε εταίρους από το Βέλγιο (Defence for Children International DCI-Belgium και FEDASIL), την Ελλάδα (ARSIS), τη Μάλτα (Kopin) και τη Ρουμανία (Tdh Romania) και έχει ως γενικό στόχο την ενίσχυση της θεσμικής ανταπόκρισης στην GBV που επηρεάζει τα παιδιά και τους νέους εν κινήσει στις χώρες της ΕΕ.

Σε αυτή την έκδοση, επιλέξαμε για εσάς διάφορα ενδιαφέροντα υλικά τα οποία παρουσιάζουν ενδιαφέρον για όσους εργάζονται με επιζώντες έμφυλης βίας καθώς και παιδιά και νέους εν κινήσει.

Θα θέλαμε επίσης να σας ενθαρρύνουμε να εγγραφείτε στο σεμινάριο ηλεκτρονικής παρακολούθησης (e-learning) σχετικά με τον τρόπο πρόληψης και προστασίας των παιδιών και των νέων εν κινήσει από έμφυλη βία, το οποίο αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του έργου BRIDGE. Το σεμινάριο είναι διαθέσιμο στις ακόλουθες γλώσσες: Ολλανδικά, Αγγλικά, Γαλλικά, Ελληνικά, Ρουμανικά.

Στο πλαίσιο του προγράμματος BRIDGE διοργανώνουμε μια σειρά από διαδικτυακά σεμινάρια σχετικά με την έμφυλη βία με στόχο την ανταλλαγή ορθών πρακτικών και εμπειριών, πρωτοβουλιών, γνώσεων και μάθησης. Σε περίπτωση που έχετε χάσει μερικά από τα πρόσφατα σεμινάρια μας, μπορείτε να τα παρακολουθήσετε στους παρακάτω συνδέσμους:

–9 Οκτωβρίου 2019 – Δημιουργία γνώσεων και ικανοτήτων για τη βία με βάση το φύλο – Πρόγραμμα κατάρτισης εκπαίδευσης προγράμματος BRIDGE

–28 Νοεμβρίου 2019 – Ιατρικές και ψυχολογικές πτυχές που σχετίζονται με το φαινόμενο του ακρωτηριασμού των γυναικείων γεννητικών οργάνων

–4 Δεκεμβρίου 2019 ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ – Πρόληψη της σεξουαλικής βίας και της φυλετικής βίας κατά των μεταναστών και ενίσχυση της υποστήριξης των θυμάτων


Κρατήστε την ημερομηνία – 28 Ιανουαρίου 2020 στις 2μμ CEST (15:00 ώρα Ελλάδος) !

Γίνετε μέλος της ιστοσελίδας μας για να ακούσετε από την Inka Lilja, η οποία θα παρουσιάσει ένα εγχειρίδιο που αναπτύχθηκε από το HEUNI (Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Πρόληψης και Ελέγχου του Εγκλήματος) και από συνεργαζόμενες οργανώσεις που εργάζονται καθημερινά με γυναίκες πρόσφυγες σε έξι κράτη μέλη της ΕΕ: Κροατία, Κύπρος, Γερμανία, Ελλάδα, Ιταλία. Το εγχειρίδιο αναπτύχθηκε μέσω μιας διαδικασίας συν-δημιουργίας και εμεπεριέχει μια μέθοδο παροχής συμβουλών για τη συνεργασία με τις γυναίκες πρόσφυγες που έχουν πέσει θύματα του GBV. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτό το webinar και το εγχειρίδιο που διατίθενται παρακάτω.


ΠΑΡΤΕ ΜΕΡΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΣΕΜΝΙΑΡΙΟ!

Εγχειρίδιο για παροχή συμβουλών σε γυναίκες που αναζητούν άσυλο και πρόσφυγες που πέφτουν θύματα έμφυλης βίας: βοηθώντας την να ανακτήσει την ιστορία της (webinar BRIDGE και ChildHub)

Διαβάστε περισσότερα εδώ.


ΜΑΘΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΜΦΥΛΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

[Ευρωπαϊκή Ένωση] Εκπαιδευτικές εκδηλώσεις για επαγγελματίες φροντίδας και εργαζόμενους με νέους

27-28 Νοεμβρίου 2019 και 30 Νοεμβρίου-1 Δεκεμβρίου 2019

Η σημαντική έλλειψη δεδομένων, γνώσεων και συντονισμού των επαγγελματιών, η χαμηλή ευαισθητοποίηση μεταξύ των ίδιων των παιδιών και νέων μεταναστών, καθιστούν δύσκολη την αντιμετώπιση του ζητήματος της έμφυλης βίας.

Σε αυτό το πλαίσιο η ΑΡΣΙΣ Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων κάλεσε επαγγελματίες, εφήβους και νέους να συμμετάσχουν σε εκπαίδευση που θα έχει ως αντικείμενο την ενημέρωσή τους για ειδικότερα ζητήματα έμφυλης βίας παιδιών και νέων εν κινήσει.

Η εκπαίδευση πραγματοποιήθηκε στις 27-28 Νοεμβρίου για επαγγελματίες στο χώρο της προστασίας ανηλίκων και νέων, ενώ στις 30 Νοεμβρίου-1 Δεκεμβρίου για νέους, ώρες 10:00-18:00. Κατά τη διάρκειά της, οι συμμετεχοντες ειχαν τη δυνατότητα να εκπαιδευτούν από έμπειρους επαγγελματίες με τη βοήθεια εμπεριστατωμένου εκπαιδευτικού διαδραστικού υλικού.

Κατά την πρώτη εκπαίδευση συμμετείχαν 33 επαγγελματίες, που προέρχονταν από διαφορετικές υπηρεσίες κι επιστημονικό υπόβαθρο. Μερικοί από αυτούς εργάζονται στον δημόσιο τομέα (π.χ. αστυνομία, δήμοι, κοινωνικές υπηρεσίες, νοσοκομεία και σχολεία) κι άλλοι υπάλληλοι ιδιωτικών υπηρεσιών (π.χ. ΜΚΟ, εγκαταστάσεις υποδοχής ασύλου, κοινωνικές οργανώσεις, αυτοαπασχολούμενοι επαγγελματίες). Μεταξύ των συμμετεχόντων ήταν ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, εκπαιδευτικοί, δάσκαλοι νηπιαγωγείων και αστυνομικοί.

Στη δεύτερη εκπαίδευση συμμετείχαν 20 νέοι, ηλικίας 18-24 ετών, που προέρχονταν από διαφορετικό ακαδημαϊκό υπόβαθρο. Μερικοί από αυτούς είναι φοιτητές κοινωνικών επιστημών, πολιτικών επιστημών, ψυχολογίας, φιλολογίας και παιδαγωγικών επιστημών. Άλλοι συμμετέχοντες είναι φοιτητές πρακτικής άσκησης και άλλοι συμμετέχουν είτε ως εργαζόμενοι είτε ως εθελοντές σε διαφορετικές ΜΚΟ.

         Η εκπαίδευση πραγματοποιήθηκε από έξι εκπαιδευτές: η κα. Βαλμπόνα Χυστούνα, συντονίστρια BRIDGE στην ΑΡΣΙΣ, η κα. Δήμητρα Τσιαρδακλή, Εισαγγελέας Ανηλίκων στη Θεσσαλονίκη, η κα. Σοφία Κουσίδου, επικεφαλής του Τμήματος Προστασίας Ανηλίκων της ΕΛΑΣ, η κα. Μαριάννα Μονοκρούσσου, κοινωνική λειτουργός στο Δήμο Καλαμαριάς, η κα. Κατερίνα Χόνδρου,ψυχολόγος στην ΑΡΣΙΣ, ο κ. Χρυσοβαλάντης-Κωνσταντίνος Παπαθανασίουνομικός σύμβουλος στην ΑΡΣΙΣ.

Οι συμμετέχοντες ήρθαν αντιμέτωποι με ζητήματα όπως «Τι μπορεί να κάνει ένα παιδί ή έναν νέο ευάλωτο στην έμφυλη βία;», «Το γένος (κοινωνική ταυτότητα) και το φύλο σημαίνουν το ίδιο πράγμα;», «Μπορεί τα αγόρια να θυματοποιούνται από την έμφυλη βία; Ή αφορά μόνο τις γυναίκες και τα κορίτσια;”, “Τι είναι η έμφυλη βία;”, “Ποιά είναι τα μέτρα προστασίας;” κ.λ.π

Από την αξιολόγηση που δόθηκε από τους συμμετέχοντες, βρήκαμε ενδιαφέρουσες τις απόψεις τους, τις προτάσεις και συστάσείς τους σχετικά με την εκπαίδευση. Η πλειοψηφία ισχυρίστηκε ότι βρήκαν την εκπαίδευση πολύ χρήσιμη και γόνιμη καθώς θεώρησαν ότι οι γνώσεις τους σχετικά με την έμφυλη βία και τα παιδιά και τη νεολαία εν κινήσει αυξήθηκαν ως αποτέλεσμα της κατάρτισης. Ήταν αρκετά ικανοποιημένοι από τις ομαδικές συζητήσεις και την ομαδική δουλεία. Απολάμβαναν την ατμόσφαιρα της εκπαίδευσης, η οποία ενίσχυσε την ομαδική δουλεία και τη συνεργασία μεταξύ των συμμετεχόντων. Ο διαδραστικός χαρακτήρας της εκπαίδευσης ήταν το στοιχείο που τους συνάρπασε ώστε να αποκτήσουν επαρκή γνώση. Για το λόγο αυτό πιστεύουν ότι η εκπαίδευση θα πρέπει να εφαρμοστεί και σε άλλους συμμετέχοντες, θα ήταν πολύ χρήσιμη για τα σχολεία και τα πανεπιστήμια καθώς θα ευαισθητοποιούσε τους σπουδαστές και τους εκπαιδευτικούς πάνω στο ζήτημα.

Διαβάστε περισσότερα εδώ.


Η σεξουαλική και η έμφυλη βία κατά των προσφύγων γυναικών: μια κρυφή πτυχή της προσφυγικής “κρίσης”

Ημερομηνία δημοσίευσης: 07 Ιουν 2016
Συντάκτης: Jane Freedman
Εκδότης: Reprod Health Matters
Τύπος δημοσίευσης: Ενημερωτικό δελτίο / Ανασκόπηση / Δελτίο

“Η τρέχουσα προσφυγική ” κρίση ” στην Ευρώπη έχει δημιουργήσει πολλαπλές μορφές ευαλωτότητας και ανασφάλειας για τις γυναίκες πρόσφυγες, συμπεριλαμβανομένων των διαφόρων μορφών σεξουαλικής βίας και βίας λόγω φύλου. Ο αριθμός των γυναικών, είτε μόνες τους είτε με την οικογένεια, που προσπαθεί να φτάσει στην Ευρώπη για να επιδιώξει προστασία από τις συγκρούσεις και τη βία στις χώρες τους αυξάνεται, αλλά αυτές οι γυναίκες υποβάλλονται σε βία κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους ή / και κατά την άφιξή τους σε μια χώρα προορισμού. Η έλλειψη επαρκών εγκαταστάσεων διαμονής ή υποδοχής για τους πρόσφυγες και τους μετανάστες στην Ευρώπη, καθώς και το κλείσιμο των συνόρων που αύξησε την ανάγκη για διακινητές για να τους βοηθήσουν να φτάσουν στην Ευρώπη, εντείνει τη βία και την ανασφάλεια “.

Διαβάστε περισσότερα εδώ.


Χώρος για γυναίκες και κορίτσια: Γυναικείες φωνές από πρόσφυγες και μετανάστες στη Σερβία

Ημερομηνία δημοσίευσης: 29 Αυγούστου 2019
Συντάκτης: Kisić, Mia Petrović, Anđa
Εκδότης: ADRA Adventist Development and Relief Agency International

Αυτή η έκθεση αποκαλύπτει την πραγματικότητα της αναγκαστικής μετανάστευσης στη Σερβία μέσω της μαρτυρίας 91 γυναικών και κοριτσιών από το Αφγανιστάν, το Πακιστάν και το Ιράν.

Δείχνει πώς οι ρόλοι των φύλων και οι ανισότητες εξουσίας επηρεάζουν τα δικαιώματα και τις ευκαιρίες των γυναικών μεταναστών και των προσφύγων στη Σερβία, ιδίως σε σχέση με την καθημερινότητά τους, την πρόσβαση στην εκπαίδευση, την υγεία και την ασφάλεια.

Διαβάστε περισσότερα εδώ.


Εγχειρίδιο για την παροχή συμβουλών σε γυναίκες που αναζητούν άσυλο και γυναίκες πρόσφυγες που πέφτουν θύματα έμφυλης βίας

Ημερομηνία δημοσίευσης: 30 Αυγούστου 2019
Συντάκτης: Inka Lilja
Εκδότης: Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Τύπος δημοσίευσης: Toolkit / Εγχειρίδιο

Το εγχειρίδιο αυτό αναπτύχθηκε από το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Πρόληψης και Ελέγχου του Εγκλήματος (HEUNI) και από τους εταίρους του έργου στο πρόγραμμα «Συνδημιουργώντας μια μέθοδο συμβουλευτικής για τα θύματα γυναικών προσφύγων GBV» που χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δικαιωμάτων, Ισότητας και Ιθαγένειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Διαβάστε περισσότερα εδώ.


ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ E-LEARNING ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΕΜΦΥΛΗ ΒΙΑ

Η έμφυλη βία που επηρεάζει τα παιδιά και τους νέους εν κινήσει.

Οργάνωση: Child Protection Hub / Terre des hommes
Ημερομηνία έναρξης:03 Σεπ 2019
Ημερομηνία λήξης:03 Σεπ 2019

Αυτό το online μάθημα έχει σχεδιαστεί για επαγγελματίες που έρχονται σε επαφή με παιδιά και νέους εν κινήσει. Το επίκεντρο είναι η οικοδόμηση της γνώσης και της ικανότητας πρόληψης, αναγνώρισης και αντίδρασης στην έμφυλη βία (GBV). Μέσω της εκπαίδευσης, οι εγγεγραμμένοι συμμετέχοντες θα αναπτύξουν περισσότερες δεξιότητες και ευαισθητοποίηση σχετικά με τον τρόπο καλύτερης υποστήριξης των παιδιών και των νέων που μπορεί να έχουν εκτεθεί ή επηρεαστεί από GBV, είτε σήμερα, είτε κατά τη διάρκεια της μετακίνησης τους είτε στη χώρα προέλευσής τους.

Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Το πρόγραμμα BRIDGE υποστηρίζεται από  το πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης «Δικαιώματα, Ισότητα και Ιθαγένεια» (2014-2020).

Το παρόν Newsletter χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης «Δικαιώματα, Ισότητα και Ιθαγένεια» (2014-2020).

Το περιεχόμενο αυτού του ενημερωτικού δελτίου αντιπροσωπεύει μόνο τις απόψεις του συντάκτη και είναι αποκλειστική ευθύνη του. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν αποδέχεται καμία ευθύνη για τη χρήση των πληροφοριών που περιέχει.